Travel anywhere, connect with anyone. Wij zijn EatSleepTravelRepeat. Een platform waarop reizigers locals kunnen vinden waarbij ze gratis kunnen overnachten en eten in ruil voor het doen van klusjes

Omschrijving

Travel anywhere, connect with anyone. Wij zijn EatSleepTravelRepeat (ESTR). Een platform dat reizigers verbindt met 'locals' in het basisidee dat men gratis kan overnachten en eten, in ruil voor het doen van klusjes. Dit speelt volop in op de populariteit van de deeleconomie en het basis sociaal gedrag van mensen. Reizigers staan meestal sowieso open voor ontmoetingen en wederzijds respect en een authentieke vorm verbondenheid.

De doelgroep waarop wij gaan focussen is voornamelijk mensen die houden van reizen tussen 18 en 40 jaar. Jongeren onder de 18 jaar zijn vaak nog te jong om alleen te reizen en mensen ouder dan 40 jaar reizen in het algemeen minder. Ondanks dat deze mensen nog reizen, willen we hierbij vermelden dat onze service op smartphones. Daardoor willen we ons meer focussen op de jongere demografische sector. Onze gebruikers van deze service wordt in twee verdeeld. De reizigers en de locals.Reizigers beschouwen we als mensen die heel graag reizen met een open mind. Wij focussen ons op de reizigers die bereid zijn om zich aan te passen aan hun omgeving. Dit wilt zeggen dat ze klusjes willen doen voor degenen die bereid zijn om hun onderdak en voedsel te geven. Ze zijn avontuurlijk en zijn niet bang voor vreemdelingen. De reizigers zijn ook niet bang om een paar uur te verliezen voor de locals te helpen.De locals zijn de mensen die de reizigers opvangen en hun de nodige hulp aanbieden waarvoor zij vragen. Deze mensen gebruiken het oog voor een oog principe en hoeven niet alleen te geven. De reizigers doen in ruil de klusjes zoals het gras maaien voor de locals. Deze locals zijn gastvrij, accepterend, zorgzaam en hebben extra ruimte in hun huis voor gast bezoekers. De locals kunnen ook hun kennis en tips delen met de reizigers over de locale plaats waarin ze gevestigd zijn.

Wat zoeken wij?

In het kader van de verdere uitwerking van ons productconcept, omvat de eerste fase van onze verdere realisatie, het verrijken van onze "customer journey". Dit is het uitgediepte verhaal van ESTR zodat we op basis hiervan kunnen beginnen met de technische ontwikkeling van de app en het bijhorende webplatform. Hiervoor zoeken we mensen die willen deelnemen aan onze focusgroep zodat we op die manier een kritisch gebruikerspanel hebben waar we vragen aan stellen en ons concept kunnen versterken.

In deze focusgroep gaan we van start met een zogenaamd "clean sheet" en volgens de principes van een open brainstorm-sessie. Bedoeling is dat we de hele beleving van ESTR willen maximaliseren en een product willen uittekenen dat afgestemd is op het identificatiemodel van de deelnemer. De fameuze "what's in it for me"-vraag moeten we zo dicht mogelijk kunnen beantwoorden.
We werken op basis van paper prototyping om onze focusgroep een voldoende tastbaar element aan te leveren.

Geïnteresseerde deelnemers kunnen zich aanmelden via het contactformulier van deze pagina. Wij kijken er alvast naar uit.

Storyline
12 oktober 2018

Hoe krijgen we dit in een BMC?!

Het Business Model Canvas (BMC): een blanco blad maar wat een uitdaging. Hoeveel vakken staan daar niet op en moeten we die echt allemaal beantwoorden voor de verdere uitwerking van ons idee? Dat was onze eerste indruk bij de startsessie van het BMC-model. Met het handige boek van Alexander Osterwalder in onze handen kregen we duidelijk inzicht in hoe de canvas-oefening ons helpen kan voor een sterke uitwerking.

05 oktober 2018

Missie, visie en mantra = ons gedacht

De verplichte oefening: denk na en schrijf in een vlotte alinea de mission statement van ons team. Niet gemakkelijk want het dwingt ons goed na te denken hoe dat we op een beknopte maar relevante manier de essentie van ons verhaal brengen. Gelukkig hebben we al kunnen oefenen op onze elevator pitch, nog zo'n gevraagde standaard. Maar die pitch-oefening dwingt ons wel een kort en helder verhaal te definiëren voor iedereen.

28 september 2018

Trends, cijfers, inzichten, marktpotentieel, ...

Waar moeten we dat allemaal gaan zoeken en ophalen?! Opnieuw een hele stap die we moeten zetten maar een nuttige zo lijkt aan de uitleg te horen. Want zonder inzichten in de ruime omgeving, het al dan niet bestaan van een markt, het potentieel in een mogelijke markt (bestaat deze überhaupt?!), trends die nu en in de toekomst spelen, ... Materiaal moeten we vinden zodat we zelf goed ontdekken welk spel we best gaan spelen.

18 september 2018

Brainstorm voor een bruikbaar idee

Tijdens de kick-off van het vak Ondernemen werden we meteen in de kuil gegooid en mochten we er pas uit als we via de NABC-methode (Need, Approach, Benefits and Competition) een relevante context en ruw idee bedacht hadden. Dit idee werd door verschillende andere medestudenten kritisch bekeken en besproken. Op die manier kregen we ons idee verfijnd en konden we van start.

Team

Luc Pluijmen, Kaidan Geurts, Jorrit De Locht en Laura Vandeput vormen een leuk team dat in het kader van het vak "ondernemen" in de 3de bachelor van de masteropleiding CMD aan de LUCA School of Art met dit idee op de proppen gekomen zijn. Dit team is een mix van Interaction en Game Design studenten. Door onze verschillende achtergronden en specifieke competenties profiteren we als team van een brede aanpak zowel ons denkproces als de gehele uitwerking van dit project.

Op vrijdagnamiddag 14/12/2018 presenteren wij de finale versie van ons verhaal 1.0 voor een externe jury (Annelies Schrooten van InnovaTHOR T2 Campus en Jasper Olaerts van C-mine Crib) en op die manier checken we met onze pitch presentatie en ondernemingsplan de strenge eisen van de jury af.

Hoe het dan verder evolueert durven we nog niet zeggen. We gaan als team bekijken wie & wat we in dit project verder uitwerken in het kader van de BeGenkers. Het verder verfijnen van ons concept en de zoektocht naar startkapitaal zal de grootste uitdaging zijn.

Travel anywhere, connect with anyone. Wij zijn EatSleepTravelRepeat. Een platform waarop reizigers locals kunnen vinden waarbij ze gratis kunnen overnachten en eten in ruil voor het doen van klusjes

Gerelateerde projecten

Een ingenieuze app waarbij kotstudenten en jongeren in de buurt kunnen gaan eten bij de lokale inwoner die graag zijn gastvrijheid en maaltijd deelt met anderen.
Lees meer
Laatste update op 12/12/18
Fuelless is een navigatie applicatie die jouw als bestuurder via de meest CO2 efficiente route stuurt, je files doet vermijden en je helpt bij het vinden van een carpool partner.
Lees meer
Laatste update op 12/12/18
Een applicatie waarmee je op een eenvoudige manier kan carpoolen. Het is een platform dat mensen in contact brengt om te participeren in de autodeeleconomie in en rond Genk.
Lees meer
Laatste update op 11/12/18