Lees mee over BeGenkers 1.0 in ons hippe magazine

09 december 2018 in Communicatie & PR

Op het einde van de eerste editie van het ondernemersproject "DeBegenkers" (looptijd van 2017-2018) lanceerden we een eigen magazine en ons gloednieuwe webplatform. Het magazine bevat een bundeling van verhalen van jongeren die het eerste Begenkers-traject hebben afgelegd en andere projectrealisaties van de partners. Op het online platform worden dan weer ideeën gedeeld, worden projecten zichtbaar, kan iedereen liken & sharen, en vind je alles over de BeGenkers terug.
De Begenkers heeft als project vooral tot doel ideeën te bundelen en het ondernemerschap bij jongeren te stimuleren. “Daarom is zo'n internetplatform belangrijk”, zegt schepen van jeugd Anniek Nagels (CD&V). Daar kunnen jongeren ideeën lanceren. Ze kunnen terugvallen op andere mensen om hen daarbij te helpen die verder te ontwikkelen of andersom.”
Een van de meest concrete ideeën dat voortkwam uit de Begenkers is Genkse Shtijl, de winkel in Shopping Twee die twee jaar geleden werd opgestart. Daar wordt kledij verkocht met opschriften uit de Genkse jongerenvocabulaire.
“Maar er zijn nog meer succesvolle verhalen en ideeën”, gaat Nagels verder. “Om die naar buiten te dragen, is er nu het Begenkersmagazine. Daarin worden zulke verhalen gebundeld met als doel anderen te inspireren. Het magazine met zo'n 5.000 exemplaren wordt verdeeld aan alle scholen in Genk, via organisaties die actief bezig zijn met jongeren, maar ook bij Genkse ondernemers die potentieel zien in het één of ander idee en dat concreet mee vorm willen geven.”